2009/02/22

Romani, inca

Duminica seara.
Singurul lucru la care ma gandesc acum este...cafeaua de maine dimineata. Aproape dimineata.
Dupa 12 asa, sa ma trezesc si eu.

Ma enerveaza engleza!
Nu engleza, nu. Ma enerveaza oamenii care vorbesc in engleza preeaaaa mult!
Admit "anyway, whatever, btw" dar atat!
Pentru ca sunt multi care spun un cuvant in romana gen o prepozitie, 2 maxim iar restul frazei se compune din cuvinte in engleza.

Ei bine acesti copii sunt cei care fie de mici au evitat sa-si ia subtitrari la filme, vroiau dinadinsu' sa vorbeasca ca idolii lor din filme si uite c-au reusit desi nu in fata monitoarelor, fie cei care cred ca sunt mai interesanti si prezinta interese indie-punk-roots in fata celor care-i asculta.

Sunteti romani!! Inca...
Ganditi-va numai ca o simpla stare sau o simpla emotie, in romana poate fi exprimata prin atatea cuvinte...frumoase.

Engleza e rece si sunteti si semifalsi cand o folositi excesiv.
Deci...care-ar fi scopul?!

31 de comentarii:

schmidtanu spunea...

ce nervoasa esti mah! :)):P

Mona spunea...

nu-s ma nervoasa :p :))

schmidtanu spunea...

ps: nu-s de acord, engleza nu e rece

Mona spunea...

ia zic ...Cold!
:)) brrr nu ti-e frig deja?

schmidtanu spunea...

sa stii ca parca simt ceva rece, dar nu de la limba engleza, de la ce-mi transmite cuvantul:P

warmth- ce-ti inspira, raceala? muahahahahahaha

schmidtanu spunea...

ma gandeam, "Ganditi-va numai ca o simpla stare sau o simpla emotie, in romana poate fi exprimata prin atatea cuvinte...frumoase." ......

cand nu prea stii ce cuvant sa alegi din limba romana ca sa descrii starea respectiva, dar stii ca in engleza un singur cuvant exprima fix ceea ce simti, nu e mai usor asa? sau in alta limba, depinde acum de fiecare.

Mona spunea...

nu, imi inspira...tropait de soldati...warmth :))

si ps: limba folosita nu schimba intr-adevar ceea ce simti, dar schimba modul de a transmite ce simti! lucru care mai mereu...conteaza enorm!!

ha!

schmidtanu spunea...

in nici o limba, moarta, vie, imaginara etc. nu poti transmitre cu exactitate ceea ce simti, poate ptr simplul fapt ca modul omului de comunicare este, primitiv, mai putin dezvoltat decat emotiile pe care le simti( in engleza ar fi sunat ceva gen: speech cannot fully express the depth of human emotions). ideea e ca suna diferit in romana, engleza, spaniola samd, dar fiecare limba are modul sau de a transmite lucruri, acum tine doar de preferinta personala a fiecaruia si de dorinta sincera a celui caruia i se transmit aceste lucruri de a intelege esentialul si de a nu se lega de forma. haha!

Mona spunea...

ce-ai copt-o p-asta!! :))

da' stiam deja ce-ai scris mai sus! numai ca mi-am scris parerea in post despre asta :)

nervosule :p

schmidtanu spunea...

n-am copto, imi tot veneu cuvintele in cap si le scriam. asa, sa revin!

daca o persoanase exprima in engleza, inseamna ca e semifals? nu vad de ce ar fi asa!pur si simplu te exprimi in alta limba, din diverse motive. de ce sa fie omul ala fals? sau ma rog, semifals! tie iti e mai usor sa te exprimi in romana, mie in engleza, altuia in spaniola, germana etc.

schmidtanu spunea...

copt-o, la naiba vreau un buton de edit(are):))))

Mona spunea...

bah!!! tu bati spre altceva eu m-am dus spre altceva!!

tu bati spre faptul ca tu reusesti sa scrii poezii si chiar proza in engleza, pentru ca gandurile tale iti curg in engleza!!

eu NU ma refer la asta!!
ma refer la genul ala de shuete sau replici in care la naiba 90% e engleza! si nu pt ca unul dintre ei e englez ci pt ca parem mai "interesanti"!
aoooleeeeuuuuu!!

putem sa cadem de acord ca fiecare are parerea lui si sa ne oprim aici/?

schmidtanu spunea...

pai zi mah asa, inseamna ca pe mine m-a indus in oroare expresia ta referitoare la stari si emotii, pe care eu nu le-am asociat cu simple conversatii, suete si replici. dar nah, se mai inseala omul in interpretarea unor lucruri, fie in limba lui materna. :P:P:P (nu m-am putut abtine:D) am inteles, ai inteles si tu, we're good, ca sa zic asa

Mona spunea...

fi-ti-ar inducerea in eroare sa-ti fie!!
:))
we're good!
stii reclama aia de la pepsi?
I'm good!
:))

schmidtanu spunea...

o stiu...cred :))

joe spunea...

Engleza e de 100 de ori mai buna ca limba Romana. De multilingvism n-ai auzit? Toti se ataca cu Engleza asta dar nimeni nu gandeste cat de util e sa vorbim mai multe limbi.

Codruttzz spunea...

sunteti dubiosi toti..desi...eu sunt de partea ta Mona! :)) voi reveni cu idei care sa imi sustina argumetele...sau invers :))

WinDance spunea...

:-) nu pot decat sa fiu TOTAL de acord cu Schmidt si cu Joe :D ...Si nu din cauza ca folosesc si eu aceleasi mijloace straineze de a scapa de lapsus-ul pe care-l am uneori incercand sa ma exprim nativ, ci din cauza ...sau nu..datorita :D faptului ca, uneori, vorbind un pic in engleza sau orice alta limba,dar in special in engleza, parca prin traducerea ulterioara iti imbogatesti un pic si vocabularul limbii romane...
La un moment dat, militam si eu impotriva mea, atunci cand aruncam cateva vorbe in engleza si ma agatzam de cat mai multe cuvinte in limba romana. Am renuntat, pt ca simteam ca ma limitez. Daca strecor engleza in conversatii, asta nu inseamna ca-mi limitez sansele de a ma exprima in limba romana. Din contra.

Ti puuup :* ...nu mai fi asa incruntacioasa cu subiectul asta :-)

WinDance spunea...

...dar pana la urma e dreptul tau de a fi incruntacioasa :))

Mona spunea...

ok.
eu prin natura firii mele :)) trebuie sa nu le dau dreptate celor care sunt de o alta parere decat a mea :)) (cred ca e din cauza zodiei) :)) sau doar a egocentrismului!
asa caaaaaaaa windance, schmidt si joe...afara!!!!
codruttzz !!! :D

schmidtanu spunea...

@joe-sunt de acord sa vorbim cat mai multe limbi, e indicat si frumos, dar nu sunt de acord ca o limba este mai buna sau mai proasta ca alta limba
@mona-parca eram good mah, stabilisem ca vorbeam de chestii diferite, ca una e sa exprimi ceva marfa in alta limba si alta e sa ai conversatii in engleza doar de dragul de a le avea, ce naiba!

Mona spunea...

:))
da ma.
faceam si eu pe nebuna.
ce, n-am voie??
:P

schmidtanu spunea...

:))))) faceai faceai! faceai? aaa, faceai? ce faceai?

joe spunea...

schmi, poate ar trebui sa fi de acord.

Eu sunt impartial, asta observ logic ca rezulta. Limba Engleza nu doar ca e mai simpla insa e si mai isteata, facand usor diferenta intre lucruri si in acelasi timp generalizand ceva unde nu e nevoie de detaliu.

De exemplu, ei spun "you", noi spunem "tu", "dumneata", "dumneavoastra", "dumitale" si inca alte zeci de cuvinte de 2 bani care nu folosesc la nimic altceva decat la complicare.

schmidtanu spunea...

joe, sunt de acord ca e mai simpla, poate si mai isteata, poti explica in 7 cuvinte in engleza sau in 2 fraze in romana(exagerez dar nah). dar asta nu inseamna ca e mai buna sau ca romana e mai proasta. inteleg ce zici tu, mai inteleg ca eu m-am legat de alt aspect al cuvintului bun/buna, so we're good too. :)

joe spunea...

Cand e vorba de vorbire, tind sa cred ca e important sa facem deosebirea si comparatia.

O banana si o portocala nu trebuie judecate in sens de "mai bun" caci sunt diferite, dar limbile sunt la fel, folosesc la acelasi scop.

WinDance spunea...

@joe: cea mai frumoasa comparatie si explicatie de pana acum! :-)

Codruttzz spunea...

joe: folosesc aceluiasi scop dar uite asa apar copii care stau prea mult in fata calculatorului cu jocuri in limba engleza si apoi te intrebi de ce scriu "sa fi" cu un singur "i"!!! pentru ca vorbesc engleaza in loc de romana!

Si de aceea in vorbirea curenta, de zi si cu zi, romanii nu folosesc decat 10% din vocabularul limbii romane! Pentru ca sunt niste inculti...imi asum cuvintele!!

joe spunea...

Codruttzz, eu te inteleg ca-ti place de Anca, insa ce-mi spui tu mie nu e ceva solid, plus ca mai e si gresit (O zic mai umoristic, sa nu te superi).

In primul rand, "sa fi", "sa fii" asta, e destul de ametitor pentru cei care nu-i fixeaza regula in minte. Si eu ma tot incurc si nu inteleg pe deplin decat ca "fi" apare la imperativul negativ si la restul nu prea. Poate o sa tin si eu minte cu ocazia asta.

Problema nu e calculatorul, televizorul sau alte astfel de lucruri, ci copilul in sine. Eu am stat destul de mult la viata mea uitandu-ma la desene in engleza si ma mandresc ca de acolo am invatat engleza si nu de la scoala. Chiar si asa, stiu sa vorbesc limba romana foarte bine si m-am ocupat eu singur de mine ca sa stiu asta si sa ma perfectionez.

Cei care abuzeaza de romengleza asta, sunt intradevar stresanti si ies in evidenta foarte usor in comparatie de cei care mai pun cateva expresii engleze in fraza romana.

Nu zic ca e tocmai bine sa implementam atata engleza in limba romana cand defapt avem cuvintele in romana existente, insa multe cuvinte nu le avem sau multe cuvinte nu le stim in romana dar le stim in engleza. Cu ocazia asta, paradoxal, invatam si niste romana in plus cand traducem cuvintele respective.

Avem multi inculti printre noi, dar hai sa ne asumam raspunderea si sa nu dam vina pe limba Engleza.

Codruttzz spunea...

joe: daca m-ai luat usor nu ma supar :)))

1) Mona=Anca??? :))
2) Daca supozitia de mai sus e adevarata inseamna ca da imi place de Anca dar asta nu inseamna ca o venerez sau sunt de acord cu tot ce scrie/zice ea...am avut si noi contrele noastre amicale :))
3) Eu am fost 4 ani intr-o organizatie in care limba engleza era folosita chiar si cand numai romani erau in sala..si stiu ce spun! Una e sa mai spui un cuvant in engleaza din cand in cand...si alta e sa folosesti fraze in engleza in mod curent..ca substitutie pentru lipsa vocabularului romanesc!!

Cred ca tocmai, paradoxal, nu le invatam! Nu suntem curiosi cum suna ele si in romana...ci ne multumumim cu ce bine suna ele in engleza! Asta e buba! Si aici imi fac si autocritica! Am stat secunde bune sa ma gandesc cum sa ii explic omului din fata mea, un mosulet simpatic care probabil stia doar rusa, deci..cum sa ii explic ce inseamna "refresh"!!

joe spunea...

mda, si eu sunt in contre amicale cu ea :))

Felicitari de cei 4 ani ai tai insa aici vorbim la scara mai mica si de probleme usor ramificate.

Chiar si aia cu romengleza lor exagerata sunt de apreciat uneori, mai ales in Constanta unde dai de turisti. Eu cred ca daca esti turist si cauti un vorbitor de limba Engleza, trebuie sa te uiti dupa pustii emo sau aia tineri si dichisiti cu fel si fel de esarfe si ochelari.