2009/02/18

Ne sperie Noua Vama

Eram cu Andrei pe strada, in Vama Veche. Era o seara de vineri sau sambata cum obisnuiam sa mergem pe-acolo, lume sa-ti pui si-n cap. Ne plimbam pe strada care traverseaza vama in cautarea unui porumb copt; mi se facuse pofta.

Umbland cu picioarele prafuite si cu esarfa la gat care ma rodea pe pielea arsa de soarele venit in statiune chiar in ziua proptelii mele acolo; incercam sa ma misc savurand peisajul multimii ce trecea pe langa mine.

Ador sa ma plimb pe strada cu pricina. De altfel primul lucru pe care il fac de 1 mai de obicei e sa ma plimb de 4-5 ori pe strada aia dintr-un capat intr-altul.
E absolut magic sa reusesti sa monitorizezi toti oamenii care trec pe langa tine admirandu-le modalitatile orginale de a-si aseza straiele pe ei.

Ei bine si intr-un final reusim noi sa gasim o coada mai mica si cu un porumb mai simpatic pentru ochii mei pofticiosi.

In timpul asteptarii noastre, o domnisoara slaba, cu parul scurt si colorat, cu niste blugi murdari si o bluzita ca o ie, simpatica chiar ... il ia pe Andrei de gat si-n starea ei spumoasa de ebrietate il roaga sa-i dea 50 de bani pentru ea si prietena ei, ca fetele sa mearga impreuna la toaleta.
Andrei se uita in portofel, nu avea nici un banut de 50 de bani, nici o hartie de 1 leu dar ii da in schimb o hartie de 5 lei.
Tipa ii multumeste printr-o pupatura mare in timp ce-i da singurul banut de 50 de bani care il avea.

Uimit, Andrei imi zice razand : mi-a dat 50 de bani crezand ca i-am dat 1 leu.
Am zambit, mi-au trezut prin cap zeci de alte posibile situatii in care oamenii de rand nu ar fi reactionat asa.

Era trecut cred de ora 3 dimineata, ne plimbam pe aceeasi strada care traversa vama, nu mai stiu de ce probabil tot in cautare de mancare sau bautura.
Andrei ramane in urma. Noi toti il asteptam. Revine dupa 2-3 minutele cu niste ochi inspaimantati de parca-i aparuse madonna goala in fata ochilor.

Mdap...tipa roscata de mai devreme il cautase prin toata vama cu restul in mana.
L-a pupat inca o data, i-a dat banutii si i-a multumit pentru gestul lui de mai devreme.

Am apreciat gestul la maxim si l-am povestit majoritatii celor care frecventeaza vama.

O singura intrebare am pentru toti cei care protesteaza impotriva acestor schimbari actuale din statiune : in ce masura se vor schimba toate gesturile oamenilor liberi si cinstiti din vama veche cu piatra in loc de pamant, cu ciment in loc de lemn si cu mai putin praf pe bocanci?

Niciun comentariu: