2009/01/17

Semneaza petitia...daca vrei

Eram zilele trecute fara somn si fatzaiam programele tv. Era tarziu oricum, trecut de ora 1. Dau de emisiunea Laurei Andresan, care mereu mi-a starnit rasul prin nonipocrizia de care da dovada la tv, adica daca voi fetelor faceti prostioare cu iubitii vostrii si nu recunoasteti ce si cum nedetaliand viata voastra intima, andresanca vine si va condamna sa nu mai fiti ipocrite si sa recunoasteti ce faceti!
Ultima data cand am privit-o lua interviuri pe strada la barbati afirmand ca e incepatoare intr-ale secsului anal, interogand barbatii cum si cand si cu cine fac lucrul ala! Comic a fost episodul ala pt ca va dati seama cine-o credea pe ea ca-i incepatoare intr-ale secsului...de orice tip.

Recunosc ca nu mi se pare chiar interesant stilul ei, imi pare o tipa semivulgara care nu-mi starneste curiozitatea pentru ca n-are nici stofa de prezentator dar are tupeu si cum a fost printre primele cu tupeu murdar pe tv, uite ca s-a facut si cu o emisiune. Si daca ea isi recunoaste viata de ex-prostituata, amanta etc etc pe sticla, e dreptul ei sa fie cum vrea.

De ce vorbesc despre ea, ca m-am pierdut in detalii :D vorbesc ca se face mare tam tam acum cu petitia asta a ei, care se intituleaza "Minora la ginecolog".
Adica daca Maricica in varsta de numai 16 ani (varsta media la care se incepe viata sexuala in Romania) il intalneste pe Georgel in fundul gradinii si se joaca de-a cautatul shtiuletului in porumb, ea incepandu-si viata sexuala deci la o varsta minora trebuie din acel moment sa isi inceapa controalele normale la un ginecolog. NUmai ca neprezantand varsta majora nu poate face acest lucru fara insotitor, care trebuie sa fie musai un parinte. Eh, si profa asta de secs alias andresanca se lupta sa semnam noi petitia si sa lasam copiii care incep joaca de-a shtiuletele mai devreme de 18 ani, sa aiba dreptul sa se caute de boli.

Intervin eu aici cu parerea mea umila dragii mei, fiind total de acord cu aceasta semnare a petitiei. De ce? Inainte sa-mi justific parerea voi opri tipetele neincetate din primul rand al clasei care imi tiuie in cap cuvintele "nimic nu-i va mai opri sa se caute de shtiuleti la varste fragede, asa distrugand tot ce mai exista etic si moral in educatia unor copii".
Asa de mult as vrea sa incep acest discurs cu "ce este educatia?"...dar nu voi incepe... pentru ca e plictisitor.
Din pacate urma unui program specific de educatie lipseste cu desavarsire din capul multor asa zisi parinti iar asta ne lasa sa luam ca atare nu numai curbe ale unor discutii prin care am putea impusca parintii dar realist vorbind ne da posibilitatea de a gasi optiuni pt a le arata acestor copii privati de educatie corespunzatoare, regimuri si norme prin care pot avea singuri grija de ei.
Am spus-o si-o voi spune mereu, nu exista manuale de crestere a copiilor insa fiecare ar trebui sa dea ce-i mai bun din el.
Ce faci atunci cand mama ta e prostituata sau a avut o copilarie la fel nefasta ca sa-i zic asa si tu genetic esti impins sa-i urmezi destinul?! Si nu numai genetic, poate ca si educatia care o primesti te indeamna la acelasi lucru?!

E trist.
Pentru ca nu ai tu de ales iar in cazul de fata are de ales o lume care trebuie sa decida daca sa semneze petitia asta pentru a-ti da libertatea sa judeci la o varsta frageda ce sa faci cu tine si cum sa eviti multe tampenii. Referindu-ma aici la sarcini nedorite si fel si fel de boli.
Eu am semnat-o. Pentru ca empatic va spun la ora asta sunt multi copii care sunt purtatori de boli, care sunt in stare sa fuga de acasa sau sa ia alte decizii prostesti din cauza sarcinilor aparute la varste fragede. Si printr-un click eu simt ca le-am dat posibilitatea de a avea si o a2a sansa.

Uitati-va pe strada si spuneti-mi daca mai distingeti fetele de 16 ani de cele de 19.
Si apoi spuneti-mi cat de inconstient se poarta cele de 16 ani incat sa nu poata lua singure decizia de a merge la ginecolog pentru propria lor sanatate.
Mi se pare perfect normal sa se poata recunoaste ca asa cum moral, constatam statistic ca 16 ani e varsta inceperii sexuale la nivel national, sa putem fi si de acord si cu semnarea asta de petitie.
Iar daca lejeritatea cu care ati putea empatiza in momentul asta va permite sa va puneti in locul unui copil care se infrunta cu problemele varstei de sub 18 ani, atunci inseamna ca vom putea semna petitia asta mult mai repede.

http://www.petitieonline.ro/petitie/minora_la_ginecolog_creata_de_laura_andresan_-p64832048.html

7 comentarii:

Anonim spunea...

Total de acord!

Anonim spunea...

Nici un doctor nu va face un avort sau va elibera retete unei minore daca aceasta nu e insotita de un adult. Este o lege clara la care nu se face rabat, decat de cei inconstienti care isi risca propria cariera.
Asadar, de ce sa nu semnam o petitie care insa nu le da decat dreptul de a fi bine informate, sfatuite si sigure ca sunt sanatoase si totul decurge bine?
Nu cred ca e nociva initiativa, pentru ca este relativ limitata... cum spuneam mai sus.
Eu o semnez

Mona spunea...

good good :D
se strang semnaturile :D

Codruttzz spunea...

deci:
1) de ai dat numele de "georgel" exemplu? :)) mie imi place sa se joace fetele cautarea stiuletelui :))

2) Eu cred ca exista manuale de cresterea copilului :)) doar ca fiecare are alt stil de a le interpreta :)) desi ar trebui sa fie o chestie care vine natural....unele nu o au!

3) Eu sunt de acord cu ea! Si mai intervin situatiile in care fetele nu merg la ginecolog ca le e frica sa spuna mamelor ca si-au inceput viata sexuala! Sa mearga la ginecolog oricum e o provocare...dar cu cat intelegi mai bine ajutorul pe care ti-l ofera mediul...intelegi mai bine si placerile si neplacerile stiuletelui!

Mona spunea...

codruttzz:
1. =)) nu mi-am dat seama ca am si georgei prin preajma cand am dat exemplu :D da' tot in picioare cazi ca te-am folosit intr-un exemplu favorabil tie :))

2. nu exista mai! mi se pare fortat sa spui ca exista manuale de crestere a copiilor; c-au scos astia zeci de carti pt asa ceva e alta, dar plecand de la cuvint, ca si concept cresterea cuiva nu are manual de utilizare.

si 3. realizez chiar interesanta expresia asta cu stiuletele...
o vor folosi generatii de-acum incolo, sunt sigura !

Anonim spunea...

blabla aceleasi motive ca voi
am votat si eu acum

Mona spunea...

bravo peliiii :D