2009/01/31

Cea mai frumoasa poezie de dragoste

Am gasit!!
Am gasit cea mai frumoasa poezie de dragoste scrisa vreodata!
Jaime Sabines a scris-o si probabil ca daca nu se lovea spaniola de mine cand eram mai pici nici azi nu as fi dat peste ea!
Va pun si varianta in spaniola pentru cei ce-o inteleg, pentru ca in limba in care e scrisa initial isi gaseste reala profunzime.
Daca vrea cineva sa ma contrazica, sa foloseasca o poezie mai buna ca si contraargument. :)

Espero curarme de ti
Espero curarme de ti en unos días.
Debo dejar de fumarte, de beberte, de pensarte.Es posible.
Siguiendo las prescripciones de la moral en turno.
Me receto tiempo, abstinencia, soledad.
¿Te parece bien que te quiera nada más una semana?
No es mucho, ni es poco, es bastante.En una semana se pueden reunir todas las palabras de amorque se han pronunciado sobre la tierra y se les puede prender fuego.
Te voy a calentar con esa hoguera del Amor quemado.
Y también el silencio. Porque las mejores palabras del Amor están están entre dos gentes que no se dicen nada.
Hay que quemar tambiénese otro lenguaje lateral y subversivo del que ama.
Tú sabes cómo te digo que te quiero cuando digo:
"qué calor hace",
"dame agua",
"¿sabes manejar?,
"se hizo de noche"...
Entre las gentes, a un lado de tus gentesy las mías, te he dicho "ya es tarde",
y tú sabías que decía "te quiero".
Una semana más para reunir todo el amor del tiempo.
Para dártelo.
Para que hagas con él lo que tú quieras:
guardarlo,
acariciarlo,
tirarlo a la basura.
No sirve, es cierto.
Sólo quiero una semana para entender las cosas.
Porque esto es muy parecido a estar saliendo de un manicomio para entrar a un panteón.
Sper sa ma vindec de tine

Sper sa ma vindec de tine in cateva zile
Trebuie sa incetez sa te fumez, sa te beau, sa te gandesc
E posibil. Urmand prescriptiile unei moralitati sucite
Aceasta mi-a dat reteta timpului, a abstinentei, a singuratatii.

Ti-ar placea sa te iubesc doar pentru o saptamana?
Nu e mult, nici putin, e suficient.
Intr-o saptamana se pot uni toate cuvintele de iubire
Care s-au pronuntat vreodata pe acest pamant si le putem da foc
Te voi incalzi cu aceasta cenusa a unei iubiri fierbinti.
Si de asemenea cu tacerea.
Pentru ca cele mai frumoase cuvinte de dragoste sunt intre 2 oameni care nu-si spun nimic.

Trebuie la fel sa ardem si acel vocabular lateral si marginal al iubirii.
Tu stii cum iti spun ca te iubesc atunci cand iti spun:
ce cald e!
Da-mi apa!
Stii sa conduci?
s-a facut noapte!
Printre lume, cei din lumea ta
Si lumea mea, ti-am spus doar “deja este tarziu”
Si tu stiai ca ti-am spus “te iubesc”.

O saptamana in plus pentru a uni toata iubirea timpurilor.
Pentru a ti-o da.
Pentru a face cu ea tot ce-ti doresti tu.
s-o pastrezi
sa ai grija de ea
s-o arunci la gunoi.
Nu e suficient, ai dreptate.
Nu vreau decat o saptamana pentru a intelege lucrurile
Pentru ca ce mi se intampla este asemanator cu iesirea dintr-un ospiciu pentru a intra intr-o manastire.

4 comentarii:

schmidtanu spunea...

tocmai am invatat un cuvant in spaniola. manicomio.:)))), mie imi suna mai degraba a manticore din engleza. in fine.

Mona spunea...

oare cate cuvinte mai stiu inaintea ta? :p

schmidtanu spunea...

era sa zic eu o prostie dar suntem in public. cum iesim din el insa o sa zic.

Mona spunea...

:)) jucam o valiza pe cuvinte in spaniola?