2009/12/10

Barbatii si cadourile

Aveam o discutie cu un purtator al sexului masculin despre cadourile din aceasta perioada a anului. Am observat ca in general barbatii, si nu vorbesc aici despre cel cu care imi purtam dialogul simpatic, fug de gesturile romantice recunoscute in public.

Nu-i vine greu unui barbat in momentul in care vine Craciunul, de exemplu, sa mearga cu bucurie asa cum merg femeile, prin magazine si sa caute cadoul ala parfect, de multe ori simbolic care sa umple ochii de bucurie, femeii de langa el.
Cine zice ca barbatii nu sunt in stare de asta, cred eu ca-i cam subestimeaza.
Numai ca barbatii sunt in stare sa faca cadouri frumoase si super simbolice cu pretul de a nu le recunoaste in public ingenuozitatea. Le e rusine, cred.

Zic eu ca ei se gandesc ca nu le prinde bine imaginii sau eu stiu cum sa zic, de preocuparea lor din pricina cadoului.
Un barbat mereu va spune "eh, treceam pe acolo si mi-a sarit in ochi si am zis, asta e pentru X-uleasca mea". Niciodata "daa, m-am gandit 10 zile pana sa merg sa ti-l iau, treceam zilnic de la munca si ma framantam in fata vitrinei daca e pentru tine sau nu". Nu. Niciodata.
Noi insa, ca sa fac asa o usoara comparatie, noi ne framantam si ne mai si dam de gol. Habar n-am de ce, pentru ca poate nu ni se pare un lucru de ascuns.

Si eu purtam discutia asta despre cadouri, nu neaparat despre ce va ziceam mai sus, ci despre ce prefera mai mult un barbat sa faca cadou, daca un lucru simbolic, gen o lumanare cu un mos craciun rasucit, sau o chestie practica.
Eh aici depinde. Pentru ca ambele se pot lua fie din graba si lipsa de inspiratie, fie din prea multa ingenuozitate si lipsa de material.

Cert e ca mereu un cadou primit, va avea o incarcatura in el. Fie ca este un cadou luat cu multe ganduri in spate, care va aduce cu el emotia si curiozitatea in ochii celui care-l ofera, fie un cadou luat la repezeala care reprezinta totusi un efort mai mult sau mai putin potrivit si care isi are la fel o curiozitate si o emotie in el.
Vorba unei reclame de la tv in care apare Teo, de la celebrul grup de stand-up comedy Deko, parca de Craciun ne tampim cu totii, primim o lumanare banala si ne miram la ea de cat de mijto e.

Am vorbit cam mult, dar ce vroiam sa zic, am zis.
Nu mai subestimati barbatii doamnelor, pentru ca si ei sunt in stare de cele mai frumoase cadouri si gesturi, chiar daca uneori sunt orgoliosi si mai duri asa.

Niciun comentariu: