2009/06/10

Vocea unui gand

Acum nici 2 luni pe vremea asta scandam cu totii jos comunismul!
Cat se mai vorbeste despre elucidarea falsificarii sau nu a votului din Moldova? Sau despre manipularea asta directa a comunistilor asupra moldovenilor? Sau chiar si despre curmarea asta a comunismului o data pentru totdeauna?

In presa mai zaresti ici colo cate o stire dar si aia musamalizata de parca ziaristii scriu cu pistolul la tample, iar televiziunea a murit o data cu subiectul.
Oamenii din jurul meu au incetat si ei sa mai creada, pentru ca adunarea pe care am facut-o in fata primariei din Constanta a tinut numai o seara, iar dupa tot ecoul s-a stins o data cu tamtam-ul oprit fortat si de mass-media.

Regretul mi-l explic oarecum si asta incerc sa va explic si voua azi.
Cel putin fac asta din punctul unui om de 23 de ani care e inconjurat de oameni de - + 2-3-4 ani pe langa mine.

Suntem prea mici, prea visatori, prea instinctivi si prea naivi.
Pentru noi caderea comunismului a insemnat numai cuvinte, imagini, filmari, carti de istorie si 3 intrebari despre asta la bac.
Noi n-am simtit adevarata revolutie dar am fi fost gata oricand sa plecam peste Prut si sa-i ajutam pe moldoveni.
Voi numiti asta solidaritate, eu o numesc instinct prostesc.

Bloggerii au avut subiect de discutie 2 saptamani, presa a umplut paginile, la tv s-au mai umplut 4 minute din buletinul de stiri iar moderatorii au aprins o lumanare, nu pentru moldoveni ci pentru noile subiecte de discutat seara la ore tarzii.
Un mare fas.
Totul a fost o chestiune de marketing, exact cum este si criza asta tampita.

"Nu stiam in ce consta sacrificiul, nu stiam de va fi o revolutie, nu stiam de se va trage in noi si nici daca ne vom intoarce acasa. "
Oamenilor de varsta mea, barbati in special, le-ar fi placut sa spuna asta.
Mai bine ca n-au avut ocazia.

Nu se mai intampla nimic, si pe buna dreptate ca nici nu s-ar fi intamplat.
Cred ca ne trebuia realismul sa credem asta de atunci de cand lucrurile au luat intorsatura.

Iar concluzia mea asupra acestui fapt este ca in ziua de azi e mai greu de facut revolutie decat era atunci.
Pentru ca astazi secretele mari ale acestei lumi ne sunt mult prea bine ascunse si ne este dat noua oamenilor mult prea putin nas ca sa mai putem riposta, doar si cu un deget.

Niciun comentariu: