2009/06/15

Despre clienti

In domeniul in care lucrez eu, exista 2 tipuri de oameni cu care intru in contact : cei care nu isi citesc deloc manualele de instructiuni ale produselor pe care le achizioneaza si cei care citesc prea mult aceste manuale.

In prima categorie sunt scandalagiii, cei care au impresia ca noi ca si firma suntem aici doar pentru a le fura banii si pentru a le da produse de proasta calitate. Desi de multe ori aparitia defectiunii survine din partea lor si a proastei informari pentru ca nu au rabdarea si curiozitatea sa isi citeasca instructiunile inainte de a utiliza produsele, acesti clienti isi rezerva dreptul de a urla si racni prin centre cerand dreptate.

Un exemplu concret este aparitia unei doamne acum ceva vreme care isi cerea banii inapoi pentru ca masina de spalat scotea niste sunete infernale zguduind totul in jurul ei. Dupa indelungi discutii pentru a elucida problema, am constatat ca aceasta zidise masina de spalat in propriul apartament.
...de frica sa nu-i fuga din casa, ne-am gandit noi ulterior.

In a doua categorie intra oamenii de tipul clientului increzut. Acestia au senzatia ca dupa ce au citit un manual de instructiuni, au absolvit un intreg doctorat si vin in shopuri pentru a cere informatii legate de instructiuni tehnice, care oricum nu depind de furnizori si nici de magazinele de vanzare ci doar de fabrica.
In fata acestor clienti nu rezista decat oamenii care stiu sa minta si sa abereze intr-un mod extraordinar utilizand termeni de care probabil nici nu au habar.

O a treia categorie de clienti, despre care nu am zis nimic la inceputul acestui post, este categoria clientilor calmi, binevoitori, care vorbesc putin si suficient, care sunt amabili, hotarati in privinta produselor pe care le cauta.
Din pacate aceasta categorie este un deziderat al acestor vremuri.

Voi in ce categorie de clienti v-ati incadra?!
..nu-mi spuneti.

Un comentariu:

Codruttzz spunea...

eu fac parte din categoria clientului tacut, sfios si rusinos! Daca ma intrebi "cu ce va pot servi?" eu ma sperii si fug..d'ala sunt eu...:)))