2009/03/29

Seara Nichita Stanescu

Azi am avut onoarea sa particip la o asa zisa seara dedicata lui Nichita Stanescu.
Cativa oameni stransi sub un pretext bine definit au realizat la Cercul Militar din Constanta un spectacol de cantec si poezie pe versurile marelui poet.

Spectacol care ne-a umplut inimile de unpic uitata pasiune pentru poezia sensibila si frumoasa a lui Nichita.
Am savurat la maxim momentul si promit sa-mi fac un aproape-obicei din astfel de evenimente.

Cantec
E o întâmplare a fiinţei mele:
şi-atunci, fericirea dinlăuntrul meu
e mai puternică decât mine, decât oasele mele,
pe care mi le scrâşneşti într-o îmbrăţişare
mereu dureroasă, minunată mereu.

Să stăm de vorbă, să vorbim, să spunem cuvinte
lungi, sticloase, ca nişte dălţi ce despart
fluviul rece de delta fierbinte,
ziua de noapte, bazaltul de bazalt.

Du-ma fericire, în sus, şi izbeste-mi
tâmpla de stele, până când
lumea mea prelungă şi în nesfârşire
se face coloana sau altceva
mult mai înalt, şi mult mai curând.

Ce bine ca eşti, ce mirare ca sunt!
Două cântece diferite, lovindu-se , amestecandu-se,
două culori ce nu s-au văzut niciodată,
una foarte de jos, întoarsa spre pământ,
una foarte de sus, aproape ruptă
în înfrigurata, neasemuita luptă
a minunii că eşti, a-ntâmplarii că sunt.

Din volumul „O viziune a sentimentelor”, 1964

Niciun comentariu: