2008/12/27

...am mai scapat de unul.

Toata lumea a mers cu colindu. Cine n-a mers cu colindu cand era mic? Nu exista asa ceva, orice copil merge cu colindu, face parte din educatia lui pana la urma ca-i un obicei respectat si re re re respectat.
Ok, toti copiii merg cu colindu da? Ca-s blonzi, pistruiati, tigani, creoli, nespalati, patati de la soare, de la ultraviolete de la ce vreti voi, toti copiii merg la colindat.

Eram in ziua de Craciun la masa la bunica mea. Suna la usa. Bunica se indrepta spre usa, se uita pe vizor, se intoarce si se asaza la masa, ca si cum cineva gresise usa. Nedumerita, o intreb cine era. Imi raspunde de parca o intrebasem cat e ceasul "erau tigani, cu colindu".
Iar eu o intreb in continuare de parca o intrebasem cat e ceasu si imi raspunsese cum e vremea afara "si???!!!"
Vai...si de aici incepu sa-mi stea sarmaua-n gat. Facusera ei alianta "Nu-lasam-tiganii-sa-ne-cante-colindele-ca-asa-gandim-noi-aiurea".
Si am iscat o polemica de toata frumusetea, pentru ca pur si simplu nu inteleg de unde pana unde tiganii nu-s copii? Si de ce ei nu au voie sa mearga cu colindu?
De unde mentalitatea asta? De la tiganii care fura si care put urat in piata? Erau copii!! Vezi un pui d-ala de om nespalat si nu-i deschizi usa desi are mai mare nevoie pana la urma de banutul ala, vezi un pui de om aranjat la 4 ace care face mofturi la moneda de 50 de bani si zici manca-l-ar mama ajunge deputat.
Si toate ca toate comentariile m-au deranjat pana s-a ajung la ideea lor defensiva "noi nu mergem la ei cu colindu, ei de ce sa vina la noi?" .
..ete cum mama naibi sa duci gandirea asta mai departe ma? Cum sa fii mandru ca esti cu mintea deschisa la tot ce vine nou, ca ai ca punct de plecare respectul pentru oameni si pentru ceea ce pot deveni prin educatie si intelepciune si sa lasi sa se legalizeze iarba intr-o tara unde tiganii nu-s oameni iar datinile noastre nu-s si ale lor, iar tara asta e numai a noastra. E ca si cum s-ar interzice prin lege prepararea in casa a sarmalelor de cei care nu-s romani.

Bine c-am scapat si de Craciunul asta...ca-mi ridicase tensiunea.

12 comentarii:

joe spunea...

are dreptate bunica ta, e mai batrana deci ascult-o ! :))

Bai, noi avem o problema cu tiganii, mai ales noi constantenii. Rezolvarea nu se gaseste in acceptare si lasare de la noi, fix asta a amplificat problema.

Si la mine venisera la usa o tigancusa care am recunoscut-o de afara de la magazin cand imi tot cerseste bani. M-a intrebat daca primesc, am zis un "nu" bufnit usor in ras si am inchis usa. Chiar mi s-a parut ridicol.

In nu stiu ce tari copii sunt invatati sa ucida, ii vezi cu kalasnikov-ul in brate. Aia sunt tot copii? Tehnic si fizic da, insa o mentalitate gresita indusa insistent nu-i mai face "tot copii".

Mona spunea...

comparatia cu kalasnikov-ul nu-si are rostul aici, generalizam prea mult fugind de la raspunsuri simple.
nu stiu a cui e vina ca acest copil s-a nascut intr-o familie unde furtul a fost si este principala meserie, dar era un simplu colind si dupa noi ideea aia "hai sa fim mai buni de craciun".
care cred ca-i numai o vorba. da' macar n-o mai spuneti ma, o s-o scriem in cartea de proverbe.

joe spunea...

Eu cred ca-si are rost, caci vorbim de deziluzia inocentei.

Daca ai primi acel copil cu colindul n-ai face lumea mai buna, nici macar doar pentru o zi...

joe spunea...

Insa am regretat ca n-am primit-o, nu de alta dar acum sunt curios daca stia intradevar sa cante vreun colind.

Mona spunea...

joe...generalizezi.
vorbim la o scara mult mai bine, discutam o problema mult mai mica.
discutia cu acei copii o putem avea alta data.

pai culmea ca nu faci ziua in general mai buna, dar o faci si lui cu un banut cu care nu mai e nevoit sa fure, si iti faci si ziua ta fiind mai bun pt c-ai dat si unui tigan acea moneda.

Mona spunea...

scara mult mai mica, vroiam sa zic.

joe spunea...

din obisnuinta de fata cred c-ai zis "bine" :)) adica "hai iubitule ca nu e mica, e tocmai bine asa..."

Mona spunea...

lol
din aceeasi obisnuinta cred c-ai dedus si tu asta :))

joe spunea...

ce replica urata :)

Mona spunea...

scuze...a sunat putin cam urat, asa e.
da' stii c-ai gluma, deci nu te boti
>:D<

Mona spunea...

ca-i :p

Unknown spunea...

pierzi din vedere o chestie... uite, spre exemplu, in mijloacele de transport in comun de ce sunt numai pui de shobolani care umbla cu capra? tziganii sunt tzigani, indiferent de varsta. poate ca aia micii nu sunt criminalii de maine, dar sunt condushi de astfel de oameni. tziganu' nu'tzi vine la usha sa te colinde, ci vine sa cersheasca. si faptul ca nu zice "datz un bani in numele Domnului" ci zice "buna dimineatza la mosh ajun [...] ne datzi ori nu ne datzi" nu schimba acest fapt. Tziganii cica sunt musulmani...atunci, ce cauta pe la ushile cre(s)tin ortodocsilor sa ii colinde?
ah, si peste toate, faza cu "tziganii e si ei oameni" e...ridicola. si violatorii, si criminali sunt si ei oameni, de asemenea, asha ca de ce nu ii lasam liberi? Si Hitler a fost om, si acum acest subiect este un tabu...