2009/10/08

Fa facultate, in Romania

Cand intalneam inainte oameni care la primul esec rosteau "numai in Romania se intampla lucrul asta" reuseam sa ma strecor departe de ei sau cel putin sa le atrag atentia, pentru ca mi se parea nu nonloial patriei sa spui asta ca-i cam frectie la picior de lemn, dar mai mult de prost gust. Ma enerva si punct. Parva devenise expresie de salutat in Romania.
De cand am inceput sa umblu si sa ma descurc mai mult pe cont propriu, am inceput singura sa-mi dau seama de ce era atat de usor de rostit.
Cred ca daca am inceput sa zic de multe ori "pana mea" inseamna ca o parte din expresie se reduce si la faptul ca se intampla lucrurile de-amboulea, si nu stiu daca e vorba numai de tara noastra sau in general.

Ieri mi-am dat seama dupa lungi discutii si batai de cap ca nu mai am nevoie de un al doilea master, si am zis ca daca tot am niste bani sa-i arunc pe un curs care o sa-mi foloseasca probabil pe viitor.
Curs facut numai in interiorul facultatilor, sa nu uit sa precizez.

De cand am inceput masterul la alta universitate decat la cea unde mi-am terminat facultatea, imi dau seama cat de usor se face in ziua de azi facultate. Cu mana pe inima, mie mi-au sarit ochii din orbite in facultate, si nu incerc sa fiu lipsita de modestie dar e un mare bullshit cu facultatile astea private din tara asta si poate de oriune, diploma aia vine pe ne-simtite, caci in cap nu ramane mare lucru. In fine, atunci cand am inceput masterul vroiam ceva cu program lejer din cauza job-ului, si chiar sunt de acord cu astfel de sisteme mai lejere, dar pentru cei care au 10 copii de crescut acasa sau orice astfel de problema. Numai ca pe mine prea putin ma interesa lejeritatea cred ca mizam mai mult de stradanie dar pe lucruri mai eficiente.
Cred ca incepi sa cresti si creste si creierul din cap o data cu tine.

Si mi-am zis eu sa fac cursul cu pricina la fosta universitate, cea de stat. Sun acolo, deja cand mi-a raspuns cineva, am simtit nonsalanta si sictirul in vocea persoanelor din aceasta facultate. N-am vazut in viata mea oameni mai prostcrescuti in ghilimele si mai ne-amabili ca in acest loc plin de invatamant in el. Cred ca asta a fost si unul dintre motivele pentru care am optat alta universitate, dupa licenta.
Si sun, imi da detaliile, le notez pe foaie. In ultim moment imi vine in cap asa aiurea s-o intreb daca-i musai sa am master in derulare la universitatea lor pt un astfel de curs.
Pfuai, parc-o intrebasem pe tovarasa compatrioata daca poarta Ceausescu chiloti pe el, noaptea. In asemenea hal mi-a raspuns.

Nu inteleg, ma jur. De aici si indignarea mea. De ce ma trebuie sa existe un astfel de conflict intre universitati? Sau de ce trebuie sa nu lasi un om sa-ti bage bani in cont pentru un rahat de curs? Pentru ca si-a urmat studiile in alta parte?
Va zic eu, luati oua in brate, multe multe si aruncati in sistemul asta bologna. Care va obliga sa faceti mastere pe care poate nu le suportati, nici financiar nici altfel, care va pune sa va platiti creditele care intra in buzunarele secretarelor si care va pune sa suportati atatea cacaturi.

4 comentarii:

WinDance spunea...

Ha-a-ualeu! Zilele mi le-a mancat! Pot sa las ouale sa cloceasca inainte? Pliiiz, pliizz ;;) Dar la cat de urat mirositor e... (I can't believe i'm sayin` this!)... sistemul (dar e pe cat se poate de adevarat), nu cred ca duhoarea oualelor clocite va reusi sa inabuseasca tzinta.

P.S.: Cred ca n-am sa pot manca mai nimic din/cu oua in urmatoarele zile :))

Mona spunea...

clocite?!
...perfect!

Codruttzz spunea...

..eu zic sa fie si oua de la gaini care s-au hranit cu peste, numai peste, o luna si apoi stat in soare...si bagat cu seringa diarie de la un stomac unde s-au cunoscut prunele, iaurtul, berea, pepenele, semintele, porumbul si laptele...si 2-3 clatite! :)) merge?? :))

Sagi spunea...

Faza aia cu platitul creditelor ma enerveaza la culme. E fraier ala care plateste (si eu am facut-o anul trecut :)) pentru ca nu e normal sa iti ia cineva banii.

Acei 25 ron/credit (la Ovidius) sunt pentru REFACEREA materiei la care ai restanta. Cum refacerea materiei se intampla numai in teorie, nu trebuie sa dai acei bani. Plus ca este optiunea ta daca refaci sau nu materia.

Asa ca anul asta nu le-am dat nici o suta de lei dinaia veche (si am luat si banii de anul trecut inapoi :))