2009/11/19

Samanta de politica

Mereu cand ajung la salonul de cosmetica, mereu ascult povesti nemuritoare din gura unor femei a caror guvernare se invarte in jurul unei stiinte naive, babesti, la colt de strada.
Daca pana acum subiectele se rulau in jurul gatitului, a soacrei, sotului si a painii, ieri discutia s-a ridicat spre culmi inalte de unde toate femeile din acel salon si de la acea ora aveau rau de inaltime.
Am discutat despre politica.

Am aflat astfel ieri ca inca mai exista in Romania un mare procentaj de oameni care inca il vor mai vota pe Basescu.
Si ma intreb eu in sinea mea, oare de ce l-ar mai vota oamenii pe Basescu?!
Adica e la mintea cocosului ca de 4 ani de zile in Romania, mai mult s-a vorbit despre Basescu si despre actiunile lui nebunesti, decat despre orice altceva. Dar nu mi se pare normal.

Lumea cred ca inca nu intelege ce inseamna la aceasta ora, un presedinte intr-o tara.
Cred ca nu stim exact ce inseamna o functie de presedinte, care dupa parerea mea si sunt sigura ca nu numai a mea inseamna numai o reprezentare a tarii noastre, o eticheta, o imagine. Lumea inca are impresia ca presedintele care ne va scoate din rahat va fi unul ca Basescu, care nu are diplomatie, coloana si stofa dar care vorbeste pe intelesul fiecarui om de la tara.
Apai ce pretentii mai avem noi sa iesim din criza asta, care oricum nu a depins si nu va depinde niciodata de noi, adica daca aveam ceva de facut ca si tara pentru depasirea momentului de criza, trebuia s-o facem inainte sa ne loveasca criza, dar noi ne intrebam acum de ce am inverstit deloc in tara, cand ne-a lovit, cand nu ne mai putem ridica de jos.
Urat.
Apai cum sa lasam in sprijinul unui om ca Basescu, care nu a facut decat circ in fata oamenilor, viitorul acestei tari.
Nu va putea nimeni sa faca nimic, nici Basescu si nici oricine altcineva, e clar ca lucrurile nu merg in sus, dar macar sa nu lasam ca din mainile noastre lucrurile sa mearga in jos.

La ora asta in Romania exista 3 ramuri: oamenii care au mai mult de 1 neuron si care inca sunt lucizi in fata performantei pe care Romania trebuie s-o atinga la un moment dat, acestia vor vota orice inafara de Basescu, apoi sunt oamenii carora le pasa prea putin de toate demersurile din tara asta exclamand ca altii nu vor aduce nimic mai bun Romaniei decat a adus Basescu, adica ei nu raspund la intrebare printr-o afirmatie si printr-o negatie, ceea ce inseamna ca in capul lor lucrurile nu-s asa lucide, deci ar fi mult mai bine sa ramana acasa si nu mearga la vot, acestia il vor vota evident tot pe Base iar a3a categorie o reprezinta oamenii care nu vor nimic. Ei nu au pareri, ar tinde spre ceva, dar se abtin pentru ca nu mai cred deloc in Romania. Acestia sunt oamenii scarbiti care ar trebui sa-si gaseasca ideile si sa actioneze pentru ca din vina lor, nu vom reusi sa schimbam ceva in tara asta.

Nu ma intelegeti aiurea, nu-s politiciana vietii si nici nu ma uit la sinteze politice de 20 de ani, dar ma uit si eu ca tot omu la diverse franturi de emisiuni si mai prind cate o stire pe ici pe colo, si constat ca nu facem nimic daca ne fofilam, pentru ca nu rezolvam nimic.
Ar fi trist daca as zice la cei 23 de ani pe care ii am ca refuz sa votez si ca refuz sa-mi pese.
Nu e corect sa gandesc asa, nu e corect mai mult pentru ca eu cred ca in jurul meu si in cercurile unde ma scald si deci si printre oamenii care imi citesc blogul, exista cel putin 99% dintre acesti oameni care gandesc.

Asa ca faceti-va un bine, evitati sa stati in cercurile joase ca si nivel cultural al societatii, evitati sa mergeti la saloane de infrumusetare, mergeti duminica la vot si sperati ca vom putea ajunge intr-o buna zi, o tara!

6 comentarii:

Codruttzz spunea...

:) deci, ca sa incep corect gramatical:

1) Basescu e de 5 ani la putere! :) din 2004...

2) Eu il voi vota tot pe el...ca na fiecare are o opinie...generata chiar si de neuronul ala singuratic :)))

3) Ca un tip putin mai mult interesat de politica, iti spun ca oricine ar iesi presedinte nu ar face nimic. Lumea nu intelege ca aceasta poztie politica nu are putere executiva! Nu e ca in SUA! Aici esti si imagine, dar ai si influente...pentru ca el, presedintele, numeste premierul, el poate dizolva parlamentul etc. Deci nu are nici toata puterea, dar nici destula...

4) Ce alternative la Base sunt pe piata? Antonescu? Care a recunoscut la o dezbatere publica ca e misogin si ca locul femeii e la cratita? Geoana? Care urmeaza politica lu' Iliescu, aia comunista si care e un securist si jumatate? Plus ca e un pic fan Hitler...si asta declarata mai de mult! Oprescu? Alt securist, alta jigodie! Cred ca singurul care mai merita atentie e Remus Cernea, de la Partidul Verde...ca e tanar, ambitios si curajos! Dar fara sustinere...

5) In incheiere...vorba lui Andrei Plesu: avem politicienii pe care alegatorii ii vor! Pai ce incredere sa ai in opinia celor care stau ore in sir la Dan Diaconescu in direct?? Sau a miilor de oameni care il plac pe Becali? Trist...dar se intampla...si sunt multi!

:)))

Mona spunea...

1. am zis 4? am gresit. 5.

2. e dreptul tau sa te aperi.

3. exact ce am spus si eu, lumea trebuie sa inteleaga ca nu e asta o putere executiva, dar are infleuntele ei. atunci logic trebuie sa ne axam pe cineva care are stofa in a ne reprezenta tara oriunde si a avea ganduri lucide bazate pe rationamente logice nu? nu ne intereseaza sa vina cineva egocentrist ci ne intereseaza omul echilibrat care sa vada nevoile tarii, sa stie ce sa puncteze si sa stie sa vorbeasca. echilibrul asta cred ca-l depaseste pe base. asa vad eu, cred ca nu are potential pur si simplu.

4. imi place antonescu pentru ca este pragmatic in tot ce a sustinut pana acum, imi place ca vorbeste bine, ca are idei simpatice si pentru ca vede intr-un fel interesul tuturor. imi place el si ca imagine. e misogin? treaba lui, tu nu esti? problema e ca nimeni nu te-a intrebat pt ca n-ai candidat la presedentie. Geoana imi place pentru ca e mai echilibrat decat antonescu si mai putin naiv decat el, e mai calm si imi place si ca imagine. Ca e condus in spate de unu si altu din partid, nu toti sunt? macar ei stiu sa vorbeasca.
ideea e ca ambii imi plac pentru ca sunt o idee mai buna decat base, iar tie nu-ti plac pt ca sunt impotriva lui base.
vezi? e perfect logic si asta.

5. politicieni, medici sau femei de serviciu, nu cred ca subestimarea populatiei aduce un bonus viitorului, dar cred ca schimbarea lui basescu, da.

Codruttzz spunea...

:)) eu nu cred in schimbare in Romania pentru ca indiferent cine o sa iasa o sa aiba o opozitie mult mai puternica decat puterea pe care o sa o aiba.

Varianta1: iese Base! Nu iese Negoita premier, dizolva parlamentul, se fac iar alegeri iar iese PDL-ul cu putin peste PSD si PSD si PNL au majoritate in parlament si degeaba!

Varianta2: iese Antonescu...PDL si PSD intra in opozitie in parlament...si nu am rezolvat nimic!

Varianta3: iese Geoana..si la fel ca la varianta 2.

Si doar pentru ca cineva vorbeste frumos, e prezentabil si multe alea...nu garanteaza absolut nimic. Si cel mai bun model este Obama! Salvatorul planetei a cazut asa de tare in sondaje ca il doare curu rau de tot, fizic cred :)) si mai bun orator ca Obama, mai prezentabil si mai vizionar...nu cred ca exista in lume un politician... :))

Codruttzz spunea...

aaaaa si mi-am adus aminte...spuneai ca Antonescu e pragmatic...pai ce prgmatism e ala sa spui ca vei face TVA-ul 15%??? Cand tu, ca presedinte, nu ai nicio putere executiva, si ca totul trece pe la parlament...care ii va fi potrvnic!! :))

Mona spunea...

bai codrule, oricare ar veni nu va face nimic, dar e datoria noastra sa speram la mai bine.

Codruttzz spunea...

exact Mona...ca bine le mai zici tu :)) doar ca pentru fiecare in parte speranta sta in altcineva...speranta politica binenteles :))