2010/09/16

Pasiune obsesiva: Heima ( 2007 )

Auzisem de Heima dar niciodata nu-mi gasisem moodul pentru el. E un film documentar facut de Sigur Ros, intr-un turneu sustinut in Islanda.
Mi se pare o ciocnire senzationala intre arte: fotografica si muzicala, si nu exista cale de a nu aprecia mai mult una decat cealalta. Pentru ca Sigur Ros inseamna pasiune obsesiva, iar muzica Sigur Ros e ceva neomenesc, de aici si ideea ca mi se pare totul mult prea perfect in realizarea acestui documentar: de la pulovere impletite la bocanci si pistrui, de la trompete infundate la zgarci si slanina, de la muzica nebuna la sentimente mari.


Pe langa "viata" Sigur Ros, asa simpla cum e ea, documentarul este o reclama mai putin mascata a vietii islandeze; si da vedem strazile, peisajul semitomnatic, culorile vii ale cartierelor, stancile abrupte si culoarele facute printre dealuri. Ne-am muta si noi acolo pe timpul filmarilor. Eu, adica.

2 comentarii:

Anonim spunea...

am trait o asemenea povesta...

Mona spunea...

what kind of story?