2012/02/08

Cele 5 cu moţ

Imi amintesc ca va spuneam intr-o recenzie veche un lucru pe care l-am citit de la Gorzo si care mi-a placut foarte tare, si anume ca daca privesti filmele asa cum trebuie, adica la cinema, fara intreruperi, ele chiar ti se intampla. Filmele ti se intampla oriunde, cu conditia sa nu le imparti cu mitocanii, fie ei in patul tau sau chiar in sala de cinema.
Mi s-ar fi parut incorect sa nu fac si un asa-zis top al celor mai adulmecatoare filme pe care le-am privit recent, asa ca iata-ma vorbind despre ele.
1.  Man on a ledge-si ma uit ca nu vorbeste nimeni despre el, mai mult decat permite calificativul sau, de fapt ce vrei sa vezi, te-as intreba, daca ai chef de un film de actiune care sa se filmeze pe marginea  balustradei unui hotel din Manhattan, care sa te tina in carti pana la generic, care sa-ti forteze asteptarile dar care spre deosebire de altele (si da ma refer la Haywire!!!) sa aibe un soundtrack, sa aibe mizanscena, sa simti ca esti la cinema nu la o repetitie de teatru de papusi?! As fi ales Man on a ledge exact cum acum cativa ani as fi preferat sa vad From Paris with love la cinema, decat orice alta comedioara hangoveriana.
2. 50/50- cuvintele ar fi prea putine pentru a-mi exprima regretul cu privire la cinzeci-cinzeci, regret pe care inca o data l-am flencarit aici, despre ce mi-a zis mie 50/50 si despre care era locul lui pe covorul rosu.
3. Incendies- cand privesti filmul lui Denis Villeneuve, timpul ti se opreste! Stiu ca citisem intr-un comentariu de-al Adinei asta pana sa reusesc sa-l vad, ca este "aproape filmul perfect". Te intriga, nu-i asa, sa stii ca exista un film aproape perfect pe care tu inca nu l-ai vazut? Un motiv in plus de a aprecia Incendies este acela ca si-a primit meritul pentru cel mai bun film strain in anul 2010. As zice sa va grabiti!
4. Beginners-cand il vad pe Ewan McGregor parca-l vad pe Jude Law la inceputul carierei, dar un Jude Law mai putin versatil. McGregor e genul de actor care poate fi inghitit de ceilalti colegi de platou mai grei, fara sa comenteze. Nu incep sa va spun de rolul lui din Haywire, de fapt cred ca mi s-a pus pata pe toti actorii din Haywire desi ei, saracii, n-au avut mare vina. Dar Beginners merita vazut pentru ca este o poveste comuna maltrata de sperantele noastre, de idealuri, vise, pierderi etc etc etc.
5. Cineva o sa zica ca-s patetica sa spun despre War Horse ca este un film cu moţ, dar privit din perspectiva unei altfel de asteptari, decat cea a modul militaresc contemporan de a-si trata filmele, Spielberg face un film de cursa lunga care prinde, inca. Si poate pentru ca unii dintre noi am ramas mai copii decat au ramas ceilalti, War Horse este o gura de aer proaspat, oricand binevenita.

Un comentariu:

piratul cinefil spunea...

Nu demult am vazut si eu la cinema Man on a Ledge si-ti dau dreptate, un film de actiune bine pus la punct.
50/50 e tare ingenios, o placere sa te delectezi cu un asemenea film
Incendies il stiu de prin 2010, l-am vazut recent si nu mi-a inspirat mai nimic incat sa scriu 2-3 vorbe despre el.
Beginners e pe lista de asteptare :)