Jackson Pollock - "Convergence"
J'ai tue ma mere (dir. Xavier Dolan, Canada 2009)
Arta
contemporana a descoperit valoarea si fecunditatea materiei. Existenta legatura
intre formele abstracte si miezul materiei in sine, a redat un dialog nascut din
adancul insusi al materiei pe care acesta il modeleaza si inauntrul careia se
afla sursa inspiratiei. Miezul vanzolelii artistilor de alta
data, a unei cautari continue de forme definite ca si produs al artei este
astazi inlocuit de lipsa unui act procedurat clar definit al intuitiei-expresie. Aceasta intuitive arde pe
de-antregul inlanuntrul spiritului creator, iar manifestarea ei
tehnica-extrinseca, adica talmacirea acestei naluciri poetice cu ajutorul
sunetelor, cuvintelor, culorilor, acesta devine materialul erei contemporane.
Ca
o reactie la aceasta doctrina, estetica erei contemporane elaboreaza o
reconsiderare a materiei. Este o inventie care se zamisleste in presupusele
adancimii ale spiritului si care nu are nicio legatura cu provocarile
realitatii fizice concrete caci nu poate fi decat o palida nalucire. Frumusetea,
adevarul, inventivitatea, creatia nu tin doar de o spiritualitate angelica, ci
au de-a face cu universul lucrurilor care se ating, se miros, care fac zgomot
atunci cand cad, care tind sa se aplice datorita inevitabilei legi a
gravitatiei, care sunt supuse deteriorarii, transformarii, ruinei, dezvoltarii.(adaptare din "Istoria frumusetii", editie ingrijita de Umberto Eco)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu